Jógakaland
máj
17
Szabin a Mami 6 ★ Mamatábor 2020 16:00

Relaxációs mese gyerekeknek

Nagyon fontos, hogy megtanítsd gyermekedet arra, hogy jól tudjon lazítani, ebben te tudsz a legtöbbet segíteni neki! Legyen számukra az ellazulás képessége magától értetődő a mindennapi életükben is. Te is tudod, hogy ma már ezerszer több inger éri a gyereket, az ovi, iskola, a csúcs szuper játszóházak millió fénnyel és zajjal, a szimpla utcai közlekedés, főleg egy nagyobb városban, vagy éppen a család bővülése, ez szüntelen pszichikai és fizikai terhelés számukra. Ezeken a külső hatásokon sajnos nem igazán tudunk változtatni, de azon igen, hogy megtanítjuk őket kezelni az ingerek okozta feszültséget, stresszt és szorongást!

A relaxációval megtanulja, hogyan figyelje teste jelzéseit, milyen az, amikor feszült, és milyen a teste, amikor nyugodt. A módszerrel elsajátíthatja, hogyan tudja akaratlagosan előidézni a nyugodt, ellazult állapotot, azaz megnyugtatni önmagát. Ha gyerekként megtanulja, hogyan engedhet el dolgokat, és pihenhet meg egy kis időre a nyugodtabb folytatásért, az felnőtt korában óriási hasznára lesz, hiszen a kihívások, feladatok és problémák csak gyarapodni fognak.

Tippek: 

Először próbáljátok az esti rutin részeként bevezetni a relaxációt, hiszen ott már úgy is adott a fekvő helyzet és közel a lecsendesedés. Megtámogathatod a gyermek figyelmét azzal, hogy az egyes testrészeket, melyekről szó lesz a relaxáció során, megérinted a kezeddel vagy akár valamilyen puha tárggyal (tollpihe, plüssállat). A testrészek felsorolását lassan olvasd, kis szüneteket tartva közöttük, hogy gyermekednek legyen ideje a figyelmét odairányítani. A mese utolsó mondata opcionális attól függően, hogy napközben vagy elalvás előtt végzitek a relaxációt.

Mese:

Képzeld el, hogy Durmi mackó barlangjában pihensz. Odakint csodaszép színekben pompázik az ég, épp lemegy a nap. Enyhe szellő is fújdogál. Néha még a barlangba is betéved. Szippants bele ebbe a finom szellőbe és vegyél egy mély lélegzetet, majd lassan fújd is ki. Ismételd meg háromszor. Egy, kettő, három.
Durmi mackó barlangja az erdő közepén van, csodaszép, hatalmas fák ölelik körbe. Az ágak belógnak a barlang bejárata elé, így odabent félhomály van. Biztonságban vagy. Ide senki nem jöhet be, csak te és Durmi mackó. Meg is érkezik a nagy barna medve is a barlangba és lepihen melléd. Szükségetek is van erre a pihenésre, hiszen erőt kell gyűjtenetek a holnaphoz. Elnyújtóztok a barlangban, a szemetek csukva van.
 
Egyszer csak megérzed, ahogy Durmi megcirógat a pihe-puha mancsával. Végigcirógatja a lábfejedet, a lábszáradat, a térdedet, a combodat. Nem csiklandoz, inkább olyan megnyugtató, finom, puha érzés. Most a hasadon, majd a mellkasodon érzed a lágyságát.
 
Ahol hozzád ér, ott teljesen ellazulsz. A hátadat cirógatja és a vállaidat. Végig a karjaidat, a kezeidet, az ujjaidat. Végül a fejeden és az arcodon érzed a pihét.
 
Finom, puha meleg árasztja el az arcodat. Csak pihensz. Hallod, ahogy a lágy széltől a levelek susognak a fákon. Csak pihensz. Érzed a fű, a bokrok és a virágok illatát. És csak pihensz.

(Majd hallod, ahogy egyre jobban éled a szél és te is vele ébredsz.) Ezt csak akkor mondd neki, ha nem jó, hogy elalszik:)) Meséld el neki minél többször ezt a rövid relaxáló történetet!!!

A képek az Erdei jógakaland és a Tábori jógakaland mesekönyveinkből vannak, hiszen mindkettő mesénk végén van relaxációs rész, extra pozitív megerősítésekkel:)

Ezt a rövid mesét írta: Csák - Iványi Réka, gyerekjóga oktatató, gyógypedagógus
 


Copyright © JÓGAKALAND 2017 - Minden jog fenntartva.
Minden tartalom akár csak részbeni felhasználása, kizárólag csak a JÓGAKALAND előzetes jóváhagyásával lehetséges.


X