Jógakaland
szep
18
Gyerekjóga a Belvárosi Családi Pikniken! 10:00 - 18

Nyugtató légzéstechinkák

Játékos Légzőgyakorlatok gyerekeknek! Mutasd meg neki, hogy a légzés lehet az önnyugtatás, a jelenlét és a feszültségoldás eszköze:)

Játékosan vezesd be az életébe ezeket a gyakrolatokat és magától is használni fogja önmaga megnyugtatására! Ehhez készítettem egy online PDF csomagot, 10 db játékos légzőgyakorlattal, amiket egyszerűen és praktikusan tudsz használni Anyukaként a gyermekeddel, de pedagógusként, oktatóként, mozgásterapeutaként is nagyobb csoporttal: 
  • megnyugatásra
  • félelmek/harag elengedésére
  • alvás előtti lenyugvásra
  • tudatos jelenlétre
  • figyelem, koncentráció visszaszerzésére
  • nagyobb feladat ( dolgozat, kihívás ) előtti mentális felkészülsére
  • izgatott állapot csillapítására
  • felfrissülésre
A 10 -ből tuti lesz jó pár kedvenc, mert mindegyiket teljesen máshogy kell csinálni, és mindegyikhez készült látványos mesés grafika is, hogy a gyerekek még jobban azonosulni velük:) Csupán 3-5 perc gyakorlás naponta!


A 10 db játékos légzógyakorlat PDF csomagot itt találod!


A légzés az önnyugtatás eszköze 

A LÉGZÉS az egyetlen olyan, stabilan nálunk lévő eszköz, ami biztosan SEGÍT MEGNYUGODNI! Ezt számtalanszor tapasztaltam már magamon is, de a gyerekeknél is óriási segítség lehet, ha játékosan megtanulják irányítani!

Azt feleslegesen hajtogatjuk a gyerekeknek, amikor éppen felpörögnek, kiborulnak, hisztiznek, hogy " nyugodj meg ", hiszen amíg nem tudja hogyan érheti el ezt az állapotot, nem is tudja megcsinálni, nem tud kilépni ebből az állapotból!

Hogyan és miért működik? 

A légzés, mint nyugtató eszköz nagyon egyszerűen működik, mert a légzés és az érzelmi állapot kölcsönösen hatnak egymásra. Lelkivilágunk befolyásolja a légzést, vagyis ha idegesek, izgatottak leszünk, vagy éppen félünk, szorongunk valamitől, akkor felgyorsul és ez hatással van az idegrendszerünkre, testünkre. Felgyorsul a szívverés, izzadhatunk, remeghetünk...stb. Ugyanez fordítva is igaz, hiszen a helyes, nyugodt légzés, segít ellazulni és feltöltődni. Vagyis ha gyorsan változtatni szeretnénk a hangulatunkon, érzelmi állapotunkon, érdemes  megtanulni először csak figyelni a légzésünket, aztán irányítani is.

A gyerekek is meg tudják tanulni és önmagukon fogják alkamazni!

Csak az a titok, hogy játékosan vezeted rá! A kisfiammal, Árminnal, úgy kezdtük a légzés megfigyelését, hogy hanyatt fekvéseben a hasára tettem egy kisautót, vagy a kedvenc kabaláját. Úgy vezettem rá a hasi légzésre, hogy amikor beszívta a levegőt, meg kellett emelnie a hasával az adott tárgyat, nagyon élvezte. Most már a légzés lassúságát is tudja szabályozni. És nem kellett hozzá sok alkalom!

Aztán, ma már az " éles helyzetekben " is használjuk, amikor valami miatt kiborul, vagy kezdene kiborulni, mert például megijed attól, hogy doktor nénihez kell menni, akkor mindig mondom neki, hogy most nézzem rám, és vegyen 3-5 mély légzést a pocakjába! Természetesen csinálom vele én is:)

Magától is használni fogja önnyugtatásra!

Az a cél a rendszeres gyakorlásokkal, hogy önmaguktól is ehhez az eszközhöz nyúljanak majd, amikor éppen nem vagyunk ott velük! Mert nem leszünk ott mindig minden helyzetben, amikor izgul, fél, szorong, vagy mérges.

A légzőgyakorlatokkal való ismerkedést 3 éves kortól ajánlom. Onnantól kezdve már lehet játszani velük, és ahogy nőnek, akár csak egy évet is, egyre ügyesebbek lesznek! Nem kell sok idő, pár hónap, és ők mondják majd nekünk, amikor idegesek leszünk, hogy " Anya, nyugi, csak lélegezz:) " !

Az orrunkon keresztül lélegezzünk

A légzés egyik legfontosabb szabálya, hogy a levegőt lehetőleg mindig orron át szívjuk a tüdőbe, és azon keresztül is fújjuk ki. Az orrlégzés erőteljesebb légzőmunka, így fejleszti a légzőizmokat, élénkíti a vérkeringést; különben pedig az orrüreg a beáramló levegőt portalanítja, felmelegíti és párásítja is. A kifújás történhet szájon keresztül is. Vannak technikák, ami a szájon át történő légzést írja elő, természetesen akkor azon keresztül lélegezzetek.

Legyen napi rutin, hogy természetessé váljon!

Bármikor csinálhatjátok a légzéskeet, de közvetlenül étkezés után, tele pocakkal nem gyakoroljatok. Nálunk az vált be, úgy sikerült napi rutinná tenni, hogy kötődik valamilyen más szokáshoz, ami már rögzült. Mi alvás előtt csináljuk meg éppen az aktuális kedvencet az ágyban, az esti rutin részeként. Tényleg csak pár perc perc az egész, de ha megszereti, kihat majd az egész életére!

A 10 db játékos légzógyakorlat PDF csomagot itt találod!

Ha kipróbálnád milyenek is ezek a gyakorlatok, most innen tudod letölteni a Csillaglégzést bemutató jegyzetet, PDF formátumban, ingyenesen, június 18-ig! Remélem tetszeni fog:)
 
 
Copyright © JÓGAKALAND 2017 - Minden jog fenntartva.
Minden tartalom akár csak részbeni felhasználása, kizárólag csak a JÓGAKALAND előzetes jóváhagyásával lehetséges.


X